קונסטלציה עם סוסים

הולנד. ארזתי את הפחד מהלבד. ארזתי את הפחד מלא להצליח להתבטא היטב באנגלית ונסעתי. סדנה של שבוע אצל יאן יעקוב סתאם, אחד המובילים בעולם בתחום הקונסטלציה ארגונית.

ובדיוק כשכבר חשבתי שחוויתי כמעט הכל מעלים לי את הרף. אז היום עשיתי קונסטלציה עם סוסים. 

מה זה אומר?  זה אומר שהסוסים הם נציגים בקונסטלציה בדיוק כמו בני האדם. הם מגיבים לשדה ואלינו. וההיפך. והמנחה שמגדירה עצמה כ hours coaching מסבירה את התנועות של הסוסים. מפרשת מידי פעם בהתאם למה שהיא רואה. ומזמינה נציגים לדבר.

כמה רגעים מפעימים:

1. כנציגה אני אומרת למישהי אחרת "לפעמים לתת למשהו למות זו תנועה לעבר העתיד" אני מסתובבת לסוס. והגוף שלי מגיב בבהלה למשפט. אני לא משתפת בבהלה. רק נמצאת איתה.

רגע אחרי הסוס שהיה רגוע ושקוע באוכל, קופץ ממקומו ורץ לידי.

הנציגה שלידי אומרת "התנועה הזו שייכת אלייך. היא לא שלי".

2.  נציגה אחת עומדת בצד נציגה אחרת וקצת מאחוריה. זאת שמקדימה מתקפלת על הרצפה ואומרת שהיא מרגישה לבד. וקשה לה. אין אף אחד מאחוריה. פתאום אחד הסוסים הולך צמוד לשתיהן וממש דוחף בגוף שלו דחיפה קטנה את זו שמצדדה כך שאין לה ברירה אלא לעמוד ממש מאחוריה.

3. משהו קורה בקבוצה ... האנרגיה משתנה ובבת אחת כל הסוסים עוזבים את המרחב. כל הקבוצה חווה חוויה של נטישה ונמצאת עם זה עד למצב של קבלה.

הסוסים אחד אחרי השני מתחילים לחזור

.4. ועוד שכאלה...  
מחכה להמשך. אני רק ביום הראשון.אמשיך לדווח .... תענוג להכיר אנשים מכל העולם. יש פה מספרד. אנגליה. ערב הסעודית. רוסיה . ועוד ועוד... ומה שמחבר את כולם זו הקונסטלציה. במקום גבולות ... קונסטלציה!

הללויה...



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.